Tux Guitar

Problems

Subject Power Tab Format: Delete from Tux

Author Message
Bob

How do I get Tuxguitar not to read Power Tab formats? I want to have Power tabs come up on Power tab.

Back to Top

Julian

Let me see if i understand.
you want to "remove" ptb fileformat support from tuxguitar ?

if yes, just remove the file on your tuxguitar installation folder "share/plugins/tuxguitar-ptb.jar".

Back to Top

kezen

Bob, I assume you are using Windows? if so here are the steps for Windows XP.

1. open Windows Explorer
2. on the menu, go to Tools -> Folder Options
3. go to the File Types tab
4. scroll down until you find "ptb" in the list, click on it.
5. in the lower half of the screen, where it says "Details for 'PTB' extension", click on the Change... button and then in that window pick the Power Tab Editor application. Make sure the "Always use the selected program to open this kind of file" is checked.

I hope this helps.

Back to Top

x_isto@hotmail.com

Eu baixei o nero9 não entendi ele de primeiro me pediu sérial que eu nem sabia como arrumar quando achei um ele aceitou gravei um dvd bom, mais na proxima vez que precisei,ele deu a mensagem que meu sérial era pirata e não encontrei mas solução tive que desistalar: E o nero6 no pricipio só me enviando pra lista de compra e não ia no que me entareçava tive tambem que desistalar, ja tem 3 dias que quero gravar um dvd e um cd mas agora não tenho nenhum programa, mas espero um dia achar o que preciso.

Back to Top

dassptc@hotmail.com

Ganhei um curso de ingles de um amigo meu, esse curso possui 10 cds de instalação, eu os instalei mas não consigo velos,estão em formato tab e m3u, o que eu faço.

Back to Top